ANDARIEL IN LIFE

 
Calendar


Free Blog Content

Sizzling Now
Movie Giveaways
Screening Soon
Tubenatic

You Are Root Beer
Ultra sweet and innocent, you have a subtle complexity behind your sugary front. Children love you, but so do high end snobs... when you're brewed right. Your best soda compatibility match: Dr. Pepper Stay away from: Diet Coke
Quote Nudge

Black is me.

Sweet Delights
Shopper's Paradise
Sensasi

Berdasarkan Carta ERA FM

  1. Cinta - Amy Mastura
  2. Pastikan - Siti Nurhaliza
  3. Joget Lambak - Adam
  4. Farhana - Jinbara
  5. Rama-rama - Ella
  6. Izinku Pergi - Kaer
  7. Sembunyi - Misha/ Andy
  8. Ruang Rindu - Letto
  9. Melodi Ahlaan - Waheeda
  10. Memburu Impian - Kristal

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Chart Watch
Book Drop

Image Hosted by ImageShack.us

My Island Home

Rate Me on BlogHop.com!
the best pretty good okay pretty bad the worst help?

Cab oh Cab...
Sunday, November 26, 2006
Aku bengang lagi tadi pagi. Ok ok, aku story sikit. Aku ke tanah perkuburan Pusara Abadi. Choa Chu Kang sana. Dengan keluarga. Memang dah jadi amalan bulanan. Pergi balik memang naik teksi. Aku memang tak boleh naik bentuk pengangkutan yang lain kalau jalan jauh. Boleh pengsan! Kita sampai dalam pukul 9.30 pagi. Lengang! Macam biasa kita pun mulakan rutin. Sedekahkan Yasin untuk arwah ayah. Kemudian, bersihkan kawasan kubur yang agak basah dan lecak dek hujan lebat sejak beberapa hari yang lalu. Selalunya, kita selesai semuanya dalam masa 40 minit.
Hari ni, aku ingat nak elak kesukaran dapatkan teksi untuk pulang. Jadi awal-awal lagi aku dah call teksi. Bila bab call teksi, darah aku memang selalu naik! Pagi-pagi buta pun susah nak dapat teksi! Percaya tak, aku tekap telefon bimbit aku sampai leper cuping telinga aku. Cab tak dapat lagi!! Tunggu punya tunggu sampai dah nak setengah jam. Baru si operator cakap dia dah dapatkan aku satu cab. C*****t cab 'blue color one ok. Come about 5-7 minutes time ok?' Yelah, yelah. Banyak kau punya 5.-7 minutes. Aku pun lepak duduk pat curb. Tepi Block 26. Dah jadi macam picnic lak. Rasa terik mentari pagi menggigit kulit aku. Angin sepoi-sepoi lak tu. Cuma hari ni, ada sikit tengek bau angin yang menderu tu. Bau baja. Baja lembu kot! Mak aku dah lemau. Sambil menggigit muruku, dia tinjau-tinjau teksi-teksi yang ada. Satu biji cab pun takdelah mak...
Kita tunggu sekejap, lepas tu nampak satu cab dengan nombor plat yang dah si operator tu bagi datang. Tapi yang buat aku bingit, bila kita lambai dan kejar, si pemandu cab tu terus cabut! Dia belot ambik penumpang lain!! Ya rabbi!! Aku rasa macam nak pekik-pekau pat situ. Aku rasa ahli kubur tentu bangkit suruh aku diam. Mana ada cab driver yang belot sampai gitu! Aku naik darah dan sebelum darah aku memancut keluar dari ubun-ubun aku, si cab operator call aku. Cakap dia akan carikan cab lain. Aku dah tak larat nak marah, layankan jer. Kita orang pun balik pat spot tadi tepi Block 26, sambung picnic yang tergendala.
Percaya tak, kita tunggu sampai dah nak masuk 40 minit. Baru si operator tu cakap ada cab. Dia kasi nombor plat. Aku dah mula reda. Tunggu lagi. Si operator cab telefon lagi, dia cakap 'that uncle in cemetary already, Path 5. Where are you?' Path 5?? Aku bilang dia, 'Eh, Path 20 lah, not Path 5! That one your grave ah?' Kita berempat dah macam tahu lembik . Terhoyong-hayang, sampailah kita nampak ada satu cab. Pakcik cab tu pun tengah frust sebab penumpang dia dah belot. Cabut! Cantik ah tu. Adik aku negotiate, suruh dia ambik kita sudah. Pakcik tu pun setuju! Selamat! Bila sahaja aku dapat duduk dalam cab, tenang sikit aku rasa badan aku. Syiok punya duduk sampai aku tak sedar aku dah terdudukkan pakcik tu punya shades. Haha. Kesian pakcik. Dan kesian aku, sebab asyik alami pengalaman-pengalaman nonsense macam gini.
posted by andariel @ 2:06 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
Time

Image Hosted by ImageShack.us

Local Scene

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Cereka Maya

Image Hosted by ImageShack.us

Click-A-Link
Curtains Up
Grab-A-Show
Media Reel

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Web Fun
Globablog
Blogger Friends
Previous Post
Archives

Hit

Free Counter
Hit Counter

Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Rice Bowl Journals

Blogdup

Bloggapedia - Find It!

singapore blog directory

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers

Directory of Personal Blogs

blogoriffic.com

Blogarama - The Blog Directory

Personal Blogs - Blog Top Sites

Blog Directory & Search engine

Add to Technorati Favorites

© 2005 ANDARIEL IN LIFE Template by Isnaini Dot Com