ANDARIEL IN LIFE

 
Calendar


Free Blog Content

Sizzling Now
Movie Giveaways
Screening Soon
Tubenatic

You Are Root Beer
Ultra sweet and innocent, you have a subtle complexity behind your sugary front. Children love you, but so do high end snobs... when you're brewed right. Your best soda compatibility match: Dr. Pepper Stay away from: Diet Coke
Quote Nudge

Black is me.

Sweet Delights
Shopper's Paradise
Sensasi

Berdasarkan Carta ERA FM

  1. Cinta - Amy Mastura
  2. Pastikan - Siti Nurhaliza
  3. Joget Lambak - Adam
  4. Farhana - Jinbara
  5. Rama-rama - Ella
  6. Izinku Pergi - Kaer
  7. Sembunyi - Misha/ Andy
  8. Ruang Rindu - Letto
  9. Melodi Ahlaan - Waheeda
  10. Memburu Impian - Kristal

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Chart Watch
Book Drop

Image Hosted by ImageShack.us

My Island Home

Rate Me on BlogHop.com!
the best pretty good okay pretty bad the worst help?

HOUSE OF GANDOS
Sunday, May 20, 2007
Aku tak pernah cakap banyak pasal makan. Tapi kali ini, lain sikit. Aku rasa aku nak bilang korang yang dalam banyak-banyak gerai makan, House Of Gandos pat pasar sementara Geylang jugak yang sedap. Hidangan yang disediakan pat gerai ni, kalau nak cakap lain daripada yang lain tu tak jugak. Favourite aku antara lain Mee Tom Yum. Kway Teow Kerang. Nasi Goreng Pattaya. Nasi Penyet dia pun boleh tahan. Aku dah cakap tadi, makanan dia boleh korang dapat pat maner-maner. Tapi rasa sedap yang wujud dalam makanan-makanan di gerai ni lain sangat. Aku pun tak tau macam maner nak terangkan. Sedap giler sampaikan setiap kali aku nak makan pat Geylang, tempat ini jugak jadi idaman kalbu. Walau panas mencengkam. Walau kilat menyambar. Tetap jugak aku sekeluarga pilih tempat ni. Kalau tak dapat, meleleh air liur. Kempunanlah katakan. Mungkin pasal keramahan tauke kedai. Mungkin jugak harganya yang nak cakap mahal tak mahal nak cakap murah pun tak murah sangat. Tapi korang mesti sekurang-kurangnya sekali pergi makan pat House of Gandos ni. Taklah, diorang takdelah bayar komisyen pat aku. Sajer ni aku macam nak kongsi nikmat makan ni ngan korang sumer. Jangan lupa tau. House of Gandos. Gerenti sedap! Oh..oh aku terlupa pulak. Selain si gerai Gandos ni, aku pun sukakan kerang rebus pat gerai sederet House of Gandos. Alahai, cecah kerang dengan kuah kicap campur cili api. Terangkat! Dah gitu, lawankan dengan teh tarik si Mamak gerai minuman. Mak oi! Macam tak nak balik aku jadinya! Tunggang terbalik nafsu aku. Sekarang ni pun air liur aku berjuih, terkenangkan sepinggan Kway Teow Kerang yang dah aku telan tadi petang. Lemak tak lemak. Garam tak garam. Aku dah tak kisah. Janji dapat makan!
posted by andariel @ 11:14 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
Time

Image Hosted by ImageShack.us

Local Scene

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Cereka Maya

Image Hosted by ImageShack.us

Click-A-Link
Curtains Up
Grab-A-Show
Media Reel

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Web Fun
Globablog
Blogger Friends
Previous Post
Archives

Hit

Free Counter
Hit Counter

Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Rice Bowl Journals

Blogdup

Bloggapedia - Find It!

singapore blog directory

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers

Directory of Personal Blogs

blogoriffic.com

Blogarama - The Blog Directory

Personal Blogs - Blog Top Sites

Blog Directory & Search engine

Add to Technorati Favorites

© 2005 ANDARIEL IN LIFE Template by Isnaini Dot Com